We doen het wel zelf / Let’s do it ourselves / Jena macht es selbst

We doen het wel zelf / Let's do it ourselves / Jena macht es selbst

Een muziektheatraal spektakel over het einde van de verzorgingsstaat en de glorende participatiesamenleving. Hoe groot willen wij onze overheid? Voelen we ons in de steek gelaten of zijn we eindelijk bevrijd?
Een punk-roadshow met bottom-up-invloeden en een top-down samengestelde knokploeg van zelfredzame burgers.

A music-theatrical spectacle about the end of the welfare state and the dawning participation society. How large a government do we want? Do we feel abandoned or have we finally been liberated?
A punkroad-show with bottom-up influences and a top-down selected gang of thugs, consisting of self-reliant citizens.

 

Credits

BY AND WITH
Walter Bart, Matijs Jansen, Maartje Remmers, Marleen Scholten, Jens Bouttery, Desiree van Geel/Hazina Kenis, Yannick Noomen in cooperation with people who are doing it themselves.

SET AND LIGHT DESIGN
Maarten van Otterdijk

MUSIC AND COMPOSER
Jens Bouttery

DRAMATURG
Tobias Kokkelmans en Luc de Groen

LOCAL DRAMATURG AND CASTING
Eline Loomans, Mariëlla van Apeldoorn

PRODUCER
Wunderbaum

CO-PRODUCER
Rotterdamse Schouwburg

WITH THE SUPPORT OF
Fonds 21, Elise Mathilde Fonds, Swart-van Essen, Van Cappellen Stichting, and Art of Impact

Speeldata

Andere voorstellingen

Ik heb spijt. / I have regrets. / Ich bereue.

Docutheater over politiek en persoonlijk berouw. “De Trump-stemmer die spijt heeft is een soort eenhoorn. Een sprookjesdier waarvan we denken dat het bestaat, en waarop we allemaal jacht maken. Maar nog niemand heeft hem ooit gezien.”(CNN-correspondent Martin Savidge, 25-7-17) Waarom willen we zo graag zien dat de ander spijt betuigt? Is berouwen een positieve kracht […]

Het nationale lied (La canzone nationale) / The National Song / Das nationale Lied

Overal in Europa lijkt het idee van de natie aan populariteit te winnen. Wunderbaum stelt zich in Het nationale lied de vraag waarom mensen zich steeds meer aangetrokken voelen tot de muziek van eigen bodem. De muziek die ons verbindt en terugbrengt naar waar we vandaan komen. Zingt iedere lidstaat straks alleen nog zijn eigen […]

Daar gaan we weer (White Male Privilege)

Een voorstelling over de bevoorrechte positie van witte mensen en hun gebrek aan benul daarvan. In Daar gaan we weer (White Male Privilege) reageren drie hoogopgeleide, witte West-Europeanen van bijna veertig op een opgehouden spiegel waarin ze een onfris verleden en een complex heden gereflecteerd zien. Een spiegel waar ze steeds moeilijker naast kunnen kijken. Vanuit […]