Beertourist

Beertourist

Botte bespiegelingen over het nieuwe Europa.

Twee supporters van Manchester United zijn als toeristische pioniers naar de Zwarte Zee gereisd om goedkoop te kunnen zuipen en neuken.  Als onderdanen van het oude West-Europa kiezen zij de goedkoopste bestemmingen, landen die volgens hen niets liever willen dan zich aansluiten bij de EU – bij hen dus. Uitgebreid en ongegeneerd spuien zij hun commentaar op het beschavingsniveau ter plaatse. Ze vinden het een achterlijk derdewereldland, maar zijn erg enthousiast over de vrouwen en de investeringsmogelijkheden.

Blunt reflections on the new Europe.

Two supporters of Manchester United traveled to the Black Sea as touristic pioneers to be able to drink and fuck for little money. Being nationals of the old Western Europe, they choose to go to the cheapest destinations, countries that – according to them – would really love to associate with the EU – so with them. Extensively and unashamedly, they ventilate their comments on the cultural level on the spot. They think that this is a backward developing world country, but are very enthusiastic about the women and the investment opportunities.

Grobe und unfundierte Meinungen zum neuen Europa.

Zwei Anhänger von Manchester United sind als Tourismus-Pioniere ans Schwarze Meer gereist, um dort billig zu saufen und zu ficken. Als Staatsangehörige des alten Westeuropas wählen sie die billigsten Reiseziele, Länder, die ihrer Ansicht nach nichts lieber wollen, als der EU beitreten – also ihnen. Ungefiltert und hemmungslos äußern sie ihre Meinung zum Zivilisationsstand vor Ort. Sie halten es für ein zurückgebliebenes Drittweltand, sind aber sehr begeistert von den Frauen und den Investitionsmöglichkeiten.

Credits

BY AND WITH
Walter Bart and Matijs Jansen

SET DESIGN
Maarten van Otterdijk

PHOTOGRAPHY
Jan-Dirk van der Burg

PRODUCERS
Wunderbaum and Festival Black/North Seas (SE)

CO-PRODUCER
Productiehuis Rotterdam (Rotterdamse Schouwburg) and NT Gent

 

MEDIA

Andere voorstellingen

Het nationale lied (La canzone nationale) / The National Song / Das nationale Lied

Overal in Europa lijkt het idee van de natie aan populariteit te winnen. Wunderbaum stelt zich in Het nationale lied de vraag waarom mensen zich steeds meer aangetrokken voelen tot de muziek van eigen bodem. De muziek die ons verbindt en terugbrengt naar waar we vandaan komen. Zingt iedere lidstaat straks alleen nog zijn eigen […]

Superleuk, maar voortaan zonder mij / A Supposedly Fun Thing, I'll Never Do Again /Schreklich amüsant - aber in Zukunft ohne mich

Met Superleuk, maar voortaan zonder mij publiceerde de Amerikaanse auteur David Foster Wallace tussen 1995 en 1997 zijn journalistieke ervaringen tijdens een zevendaagse cruise in de Caraïben op de ‘MS Nadir’. Voor Wunderbaum vormt dit essay over onze zelfvernietigende prestatie- en amusementscultuur het uitgangspunt voor een grootschalige gelijknamige locatie voorstelling. De Wunderbaum acteurs voegen aan […]

Daar gaan we weer (White Male Privilege) / Here We Go Again (White Male Privilege) / Nicht schon wieder

Een voorstelling over de bevoorrechte positie van witte mensen en hun gebrek aan benul daarvan. In Daar gaan we weer (White Male Privilege) reageren drie hoogopgeleide, witte West-Europeanen van bijna veertig op een opgehouden spiegel waarin ze een onfris verleden en een complex heden gereflecteerd zien. Een spiegel waar ze steeds moeilijker naast kunnen kijken. Vanuit […]